.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخ استاندار مازندران به سئوالات كاربران شمال نيوز
پاسخ استاندار مازندران به سئوالات كاربران شمال نيوز

یکی از برجسته ترین نقاط قوت مسئولین، انگیزه، جرات، قدرت و کیفیت پاسخگویی به مردم و افکار عمومی است و گمان می رود در این رابطه، رسانه ها سنگین ترین وظیفه را به دوش دارند.پیرو پرسش های مخاطبان محترم پايگاه خبري شمال نیوز درذیل مطلبی با عنوان " استاندار مازندران به سئوال کاربران پاسخ می دهد؟ " ، ضمن تشکر ، به استحضار می رساند این اقدام جالب با استقبال جناب آقای مهندس طاهایی مواجه گشت ،چراکه از نظر نماینده عالی دولت درمازندران، سئوال کردن حق مردم است و تمامی رسانه های استان ، پلی برای انتقال سئوالات مردم به مسئولین دستگاه های اجرایی هستند و مدیران نیز باید پاسخ گوی پرسش های مردم عزیز در رسانه ها باشند.از این رو استاندار محترم ،درروزهای گذشته به برخی سئوالات مطروحه در شمال نیوز، پاسخ دادند که به تدریج نیز به همه این سئوال ها جواب داده خواهد شد و عزیزانی که از جواب های ذیل اقناع نشدند ،فرصت طرح پرسش وپاسخ گویی دیگری برای آن عزیزان وجود خواهد داشت.در ذيل پاسخ به سئوالات كاربران محترم آمده است:
پاسخ به سئوالات حوزه  معاونت برنامه‌ريزي

1- استاندار پرتلاش مازندران سلام
ميخواستم سئوال كنم بودجه استان مازندران براي توسعه و نياز استان كفايت مي‌كند؟ اين در حالي است كه بودجه استانمازندران با شهرداري اصفهان برابر است آيا اين درشأن مازندران است. اين مشكل به نظر شما مربوط به سوء مديريت نيست؟

بايد اطلاع داشته باشيم ما وارث فقر به ارث رسيده از دهه هاي گذشته هستيم لذا نمي توان انتظار داشت طي چند سال به يكباره مشكلات استان مرتفع گردد. به شكر خدا طي سالهاي گذشته اعتبارات استان در بخش عمراني و هزينه رشد بسيار خوبي داشته است . لذا بايد اذعان نمود هنوز تلاش و اعتبار اختصاص داده شده در شأن مردم فهيم استان نيست بايد تلاش همه جانبه نمود.
2- سوالي كه از استاندار محترم دارم اين است محورهاي توسعه استان مازندران كدام است و استان در كجايي اي محورها قرار دارد؟
به طور کلی ،براساس سند چشم انداز وسند ملی توسعه استان مازندران، با توجه به قابليت‌ها و تنگناها، توسعه استان برمحوريت توامان بخش‌های كشاورزي، صنعت با تاكيد بر صنايع نوين و پاك سازگار با شرايط زيست محيطي استان و صنايع كشاورزي و تبديلي، ‌گردشگري(طبيعت‌گردي و گردشگري فرهنگي) و خدمات بازرگاني خارجي بوده و بر این اساس هدف های بلند مدت و در راستای آن راهبردهای بلند مدت توسعه استان تدوین گشته است.
در حال حاضر با عنایت به قابلیت های بیشمار طبیعی و اقلیم مساعد، با توجه به میزان تولید محصولات زراعی و باغی، استان مازندران در زمینه زراعت و باغداری به عنوان قطب کشاورزی دارای اهمیت فراوانی در کشور است. با این حال با در نظر گرفتن مزیت نسبی تولید برخی از محصولات کشاورزی، از ظرفیت های این بخش به طور مطلوب استفاده نشده است که با اجرای طرح یکپارچه سازی، تجهیز و نوسازی، طرح های تجهیز و نوسازی ماشین آلات کشاورزی، طرح های تامین و انتقال آب و سایر اقداماتی که انجام خواهد شد، وضعیت این بخش در آینده مطلوب تر خواهد شد.
در زمینه گردشگری، استان مازندران یکی از قطب های مهم گردشگری کشور می باشد که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور می باشد ولی در زمینه صنعت و معدن در سال های اخیر، محدودیت های اعمال شده سال های قبل تعدیل یافته و این بخش با شتاب بیشتری در حال رشد است.
و اما درتقسیم بندی بر مبنای اقدامات عملیاتی و تفضیلی برنامه توسعه استان را می توان ارتقای شاخص های محورهای هفت گانه در نظر گرفت که وضع موجود آن به شرح زیر مشخص شده است:
1- محورهای مواصلاتی 2- مهارآبهای سطحی3- انرژی4- افزایش تراکم کشت5- صنعت و معدن6-محور گردشگري7- فن آوری اطلاعات3- طرح چشم‌انداز 20 ساله مازندران در زمان مهندس شفقت تدوين شده بود متأسفانه جايگاه اين طرح مشخص نيست؟
درواقع جایگاه چشم انداز استان مازندران در افق 1404 هجری شمسی مشخص می باشد كه در سال 1384 به تصويب هيات محترم وزيران رسيد . وجود چشم انداز بلند مدت بیست ساله از ویژگی های مهم برنامه چهارم توسعه کشور است که آن را با برنامه های قبل متمایز ساخته است. در راستای چشم انداز بیست ساله کشور، چشم انداز بلندمدت توسعه استان مازندران تدوین گردیده است. این سند تصویری از جامعه مطلوب و آرمانی استان مازندران را در افق بیست ساله نشان می دهد. بر این اساس استان مازندران در افق 1404 هجری شمسی با عنایت به برخورداری از نعمت‌های بیشمار خداوندی، به پشتوانه مدیریت خردمندانه، برنامه‌ریزی پویا و هدفمند همراه با اراده جمعی، در سایه تعالیم حیات‌بخش اسلام و در راستای تحقق چشم‌انداز بیست ساله کشور، استانی است توسعه‌یافته، دارای جایگاه اول اقتصاد کشاورزی، ریز‌فن‌آوری و فن‌آوری زیستی(نانو و بایو تکنولوژی) در سطح کشور، طبیعت‌گردی در سطح کشورهای منطقه، دارای تعامل پویا با سایر استان‌ها و کشورها به ویژه کشورهای حاشیه دریای مازندران و برخوردار از امنیت، آسایش، رفاه و منزلت اجتماعی.
بر اساس فرایند تعریف شده در نظام برنامه ریزی کشور در برنامه چهارم توسعه، سند چشم انداز به عنوان سند بالادست، مبنای تدوین سند ملی توسعه استان قرار گرفت که سندی راهبردی حاوی اصلی ترین قابلیت ها، عمده ترین تنگناها، مسائل اساسی، هدف های بلندمدت و راهبرهای بلندمدت توسعه استان است که به تصویب هیئت وزیران رسیده است. البته در نسخه ای که به تایید شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید، سیاست های اجرایی و اقدامات اولویت دار و محرک توسعه نیز آورده شده است.
برنامه عملياتي توسعه استان مازندران در برنامه چهارم توسعه كشور، سند توسعه استاني شهرستان‌هاي استان مازندران و از همه مهم تر مطالعات تحلیل وضعیت و ساختار برنامه آمایش استان به عنوان مرحله اول مطالعات آمایش استان، از جمله طرح هایی هستند که در راستای چشم انداز انجام گردیده اند.
4- با سلام خدمت استاندار محترم
1- خواست بدونم چرا بيمارستان سوانح سوختگي بابل 2 سال است كه ساخته شده و لنگ بودجه براي تجهيز است و در سفر دوم رئيس جمهور هم مصوب شد چرا بودجه تخصيص نمي‌دهيد اشكال از شماست يا وزارتخانه
چون اين طرح جزء طرحهاي ملي است لذا در حال پيگيري از طريق وزارتخانه مربوطه مي باشد.

2- چرا دانشكدة پرستاري مامايي دانشگاه علوم پزشكي بابل مصوب دور دوم سفر ساخته نمي‌شود در صورتيكه دانشكدة دندانپزشكي ساري مصوب دور دوم سفر گلنگش زده شد و بدون ساختمان دانشجو در سال اول پذيفرت؟ علت اين تناقض در حوزه بهداشت و درمان از مصوبات دور دوم چيست؟
كميسيون ماده 32 اخذ گرديد.پيش بيني شد در سال 1388 فاز مطالعاتي انجام و مبلغ 5000 ميليون ريال براي بلوك اول ساختمان آموزشي و پلي كلينيك اختصاص و در سال 89 فاز دوم پلي كلينيك انجام گردد.
5- با سلام خدمت استاندار محترم
يكي از راهبردهاي مهم توسعه استان مازندران با توجه به شرايط جغرافيايي و اجتماعي و اقتصادي استان، توزعه متوازن بخش كشاورزي و صنعتي(توسعه بخش كشاورزي با ايجاد رونق اقتصادي از طريق بازارهاي فروش، توسعه صنايع تبديلي و ...) مي‌باشد. آيا به نظر شما مديريت فعلي اين بخش مهم در استان توان به فعليت رساني چنين امري را دارد؟
عدم توسعه توازن بخشهاي صنعت و كشاورزي در استان مربوط به سياستهاي اتخاذ شده در سه برنامه اول و سوم بوده كه مازندران را قطب كشاورزي پنداشته و موجب عدم توسعه صنعتي استان شده ولي با كنار گذاشتن سياستهاي گذشته و از بين رفتن محدوديتهاي قبلي از شروع برنامه چهارم توسعه تاكنون توجه به بخش صنعت افزايش يافته بطوريكه هم اكنون 12 درصد اقتصاد استان را صنعتي و معدن تشكيل مي‌دهد و حدود 26 درصد اشتغال استان هم مربوط به اين بخش مي‌باشد بطوريكه در زير بخشهاي صنايع مواد غدايي و آشاميدني و همچنين ساخت چوب و محصولات چوبي، مبلمان و ساير مصنوعات داراي مزيت اقتصادي مي‌باشد اگر چه با توجه به پتانسيلهاي موجود در اين بخش بايستي سرمايه‌گذاريهاي بيشتري شود.
6- با سلام خدمت استاندار سخت گوش مازندران
با تشكر از شمال نيوز كه اين پل ارتباطي را به نحو اخسن برقرار كرده است و اميدواريم كه بتوانيم اين برنامه مثبت استمرار داشته باشد.
جناب آقاي طاهايي
من در زمان اجراي بنگاه‌هاي زودبازده بارها به بانك و مراجع ديگر مراجعه كردم ولي تاكنون نتوانستم براي ايجاد شغل با توجه به ايكه فوق ليسانس رشته مهندسي كشاورزي هستم تسهيلات دريافت كنم. حتي مردم عادي براي دريافت تسهيلات كمتر از 20 ميليون ريال دچار زحمات بسيار و طاقت فرسا مي‌شوند و بعضاً هم امكان دريافت اين تسهيلات براي شهروندان وجود ندارد ولي برخي از افرا به راحتي از تسهيلات استفاده مي‌كنند و حتي اگر لازم به ذكر نام باشد و به شما اعلام خواهد كرد. چه يك مدير دستگاه اجرايي به راحتي وامهاي كلان دريافت مي‌كند ولي مردم عادي براي رفع احتياج ابتدايي نمي‌توانند از تسهيلات استفاده كنند. حضرتعالي چه مكانيسمي براي اين معضل طراحي مي‌نماييد؟
با تشكر
طرح حمایت از بنگاه های اقتصادی زودبازده و کارآفرین از طریق پرداخت تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری به عنوان بزرگترین طرح خوداشتغالی کشور توسط دولت نهم در سال 1384 آغاز گردید که با استقبال بسیار زیاد مردم کشور و علی الخصوص استان ما مواجه و در طول سال های 84 تا 86 حدود 27542 طرح که از نظر اعتباری تقریباً دو برابر سهمیه استان بوده به بانکها معرفی گردید تاکنون 15493 طرح منجر به عقد قرارداد با بانکها و 13289 طرح با پرداخت حدود 630 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 34936 نفر به بهره برداری رسیده است که همگی از مردم این استان می باشند. اعمال سیاست انقباضی پرداخت تسهیلات از سوی بانک مرکزی از سال 1386 بر تخصیص اعتبارات بنگاه های اقتصادی زودبازده استانها نیز تاثیر گذاشت. با توجه به کمبود منابع اعتباری ، تقاضای زیاد، طرحهای موجود در بانکها و شرایط رقابتی بوجود آمده ناچاراً تعدادی از طرحها از دریافت تسهیلات محروم ماندند ضمن اینکه دستورالعمل اجرای طرح بنگاه های اقتصادی زودبازده و کارآفرین مصوبه هیئت وزیران محدودیتی برای افراد شاغل در بخش دولتی قائل نشده و هر فرد کارآفرینی می تواند با داشتن شرایط لازم از این تسهیلات برخوردار شود البته بجز در بخش اعتبارات خوداشتغالی که متقاضی نباید شاغل باشد (به خصوص در بخش دولتی) .دستورالعمل 22 ماده ای هیئت وزیران و ساز و کار ابلاغی از سوی وزارت کار و امور اجتماعی دارای مکانیسم های مناسب اجرا و نظارت می باشد
7- جناب آقاي طاهايي با سلام
لطفاً بفرمايي براي توسعه بخش كشاورزي چه برنامه‌اي داريد و چه نظارتي بر عملكرد مديريت بخش كشاورزي در استان داريد؟ آيا تغيير مديريت در اين بخش را صلاح مي‌دانيد؟ يا نه؟
حدود 21 درصد اقتصاد استان را كشاورزي تشكيل مي‌دهد و حدود 23 درصد اشتغال استان را هم اين بخش بخود اختصاص داده، اين بخش داراي ظرفيت و پتانسيلهاي خوبي مي‌باشد و چنانچه صنايع تبديلي هم به آن اضافه شود ميتواند در رشد و شكوفايي اقتصادي استان نقش ارزنده‌اي داشته باشد از طرافي بر رسي‌هاي انجام شده نشان ميدهد كليد زير بخشهاي اقتصادي كشاورزي از جمله دام و طيور، شيلات و آبزيان و فعا ليت هاي گلخانه‌اي براي سرمايه‌گذاريهاي داراي مزيتهاي اقتصادي مي‌باشند.
8- آقاي طاهايي نظر شما در خصوص فدرال اقتصادي چيست؟
- « استان » يكي از واحدهاي تقسيم جغرافيايي در نظام اداره سياسي كشورماست . كه در حال حاضر با اين مقياس ، كشور ما به 30 ناحيه جغرافيايي تقسيم شده و تعداد آن در حال افزايش نيز مي باشد و پيش بيني مي شود كه در آينده وسعت هر يك از اين نواحي با افزايش تعداد استانها ، كاهش يابد.
- تقسيم كشور وسيع ايران در مقياسي وسيع تر از استان ، در سالهاي پيش از انقلاب مطرح شد . در آن دوره براساس مدارك موجود پيش بيني شده بود كه ايران به 9 منطقه جغرافيايي تقسيم شود.
- در اين تقسيم بندي كه براساس مهم ترين ويژگيهاي جغرافيايي بوده همزمان ، ويژگيهاي اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي نيز مورد توجه بوده است چرا كه ويژگيهاي اقتصادي بر فعاليت اقتصادي ، روش زندگي و آداب و رسوم فرهنگي و .... نيز تأثير گذاشته و مشتركاتي پديد خواهد آورد. اين نوع مديريت سياسي – اداري مناطق ، نيازمند يك همگرايي قومي است كه در صورت تقويت همبستگي هاي قومي ، ثبات سياسي كشور را نيز تضمين خواهد كرد.
- منظوراز فدراليسم اقتصادي ، اداره يك منطقه جغرافيايي در مقياس فراتر از استان است كه با توجه به شرايط جغرافيايي، اقليمي و طبيعي ، موجب مشابهت فعاليتهاي اقتصادي مي شود.
- گاهي اوقات بهره مندي از معادن و منابع طبيعي نيز سبب تشابه فعاليتهاي مدرن صنعتي و معدني و نفتي در مناطق مي شود.
- گاهي اوقات مديريت اجرا و نگهداري فعاليتهاي زيربنايي ( راه ، مخابرات و...) نيز مقياسي فرا استاني دارد. ارتباطات بازرگاني با خارج ( بندر و صادرات و واردات) در شمال و جنوب نيز ، مستلزم سياسهاي هماهنگي فراتر از استان است.
- گفتني است كه از سالهاي گذشته ، سازمان مديريت و برنامه ريزي ( سابق) در راستاي برنامه ريزي هاي منطقه اي فرا استاني ( 8 منطقه در كشور) اقداماتی انجام داده است . استانهاي شمالي مازندران ، گلستان و گيلان به عنوان منطقه 3 كه در مكاتبات داخلي با نام « منطقه البرز شمالي » يكي از مناطق مذكور است . در سالهاي 85 و 86 طي جلسات متعدد در 3 استان ، براساس ويژگيهاي مشترك قابل توجه در بخش هاي اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي و بازرگاني ، يك سند توسعه با عنوان سند توسعه استانهاي شمالي كشور تهيه شد.
- در اين سند ، با توجه به امكانات و قابليت هاي مشترك منطقه پيشنهادهاي قابل توجه حتي در حد پروژه هاي زيربنايي نيز ارائه شد.
- مهم ترين نكته اي كه در مورد مديريت منطقه اي ( فدرال) مي توان گفت كه شايد مناسب گزينه براي اجراي مديريت فدرال در منطقه شمالي كشور فراهم است.چرا كه در اين منطقه شرايط اقليمي و طبيعي ( دريا ، جنگل و زمين هاي زراعي ) و مشابهت هاي فرهنگي و قومي ، پروژه هاي زيربنايي در دست اجرا و مطالعه ( بزرگراه ، راه آهن و بندرهاي حاشيه جنوبي درياي مازندران ) ، و فعاليتهاي شيلاتي از مرزهاي جغرافيايي و سياسي 3 استان فراتر رفته است.
9- جناب آقاي طاهايي استاندار محترم مازندران سلام
با تقدير از تلاشهاي شما ميخواستم سئوال كنم با توجه به اينكه در كشورهاي توسعه يافته از كشاورزي مدرن استفاده بهينه كرده و به دنبال آن از اين مكانيزاسيون در بخش كشاورزي بهره‌كند مي‌شوند حضرتعالي براي قطب كشاورزي ايران چه اقداماتي و يا برنامه‌هايي براي خودكفايي در دست اقدام داريد؟
طرح يكپارچه‌سازي اراضي زراعي استان ميتواند در بهينه‌سازي مصرف آب و انرژي خيلي مؤثر باشد و موجب افزايش بهره‌وري و عملكرد سطح زيركشت و حتي كشت دوم خواهد شد و به تبع آن هزينه مصارف واسطه كاهش يافته و در نتيجه ارزش افزوده سطح زير كشت افزايش مي‌يابد لذا در توسعه اقتصادي بخش بايستي به مسئوله يكپارچه‌سازي اراضي زراعي و عمليات مكانيزاسيون آن و همچنين برنامه كشت مجدد و توليدات گلخانه‌اي توجه بيشتري نمود.
10- جناب آقاي طاهايي استاندار مازندران
با سپاس از حسن نظر صادقانه شما با توجه به اينكه بسياري از سرمايه‌گذاران به دلايل مختلف از كشور خارج شده‌اند شما چه بستر مناسبي براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي و ايرانيان مقيم خارج از كشور در برنامه‌ كاري خود داريد؟ با توجه به عدم تمايل سرمايه‌گذاران خارجي براي حضور در ايران چه اقداماتي براي جذب سرمايه‌گذاران داخلي به مازندران انجام خواهيد داد؟
با تشكر عليرضا هاشم‌پور از سوئد.
براي جذب ايرانيان مقيم خارج از كشور و جذب آنها براي سرمايه گذاري در كشور اقدامات موثري در دولت محترم نهم و دهم شده است و فضاي اعتماد و تضمين سرمايه آنها فراهم گرديد،
تاسيس شوراي عالي امور ايرانيان مقيم خارج از كشور زير نظر رياست محترم جمهوري و به جانشيني مشاورمحترم عالي و رئيس دفتر رياست جمهوري، و نيز در استانها نمايندگي اين شورا به رياست استانداران در قالب دبيرخانه و جمعي از مسئولين مرتبط استانها از جمله اقدامات موثر دولت مي باشد.، همايشي نيز در خرداد ماه سال جاري با دعوت از ايرانيان مقيم خارج در خرداد ماه سال جاري در شيراز برگزار مي گردد، جلسات هماهنگي استان مازندران نيز با حضور دكتر علايي – دبير محترم همايش مذكور با حضور اينجانب برگزار شد و به طور جدي جهت دعوت از ايرانيان مقيم خارج مازندراني پيگيري هاي لازم اعمال مي گردد؛ در استان نيز ستاد جذب سرمايه گذاري خارجي با بسترسازي و حمايت هاي مادي و معنوي و امتيازات ويژه در جلب سرمايه گذاران فعال مي باشد. و دبير خانه آن در استانداري نيز فعال مي باشد
11- استاندار محترم با تشكر از فرصتي كه به شهروندان مازندران براي ابراز سئوال و نظر آنان داده‌ايد چرا كه با توجه به حجم كاري شما امكان پرسش و پاسخ اينچنين يك ضرورت بوده است و اميدوارم كه اين اقدام نيكوي شما در شمال نيوز استمرار يابد تا بتوانيم نقطه نظرات خود را به اطلاع حضرتعالي برسانيم.
بنده يكي از ورزش دوستان اين استان هستم. با توجه به پتانسيل بالاي ورزشي در استان چرا شرايط حضور يك تيم ليگ برتري را فراهم نمي‌كنيد. با توجه به اينكه بسياري از بازيكنان مازندران در تيم‌هاي ديگر حضور دارند. چرا ورزش مازندران نتوانسته دوران درخشان گذشته خود را بدست آورد.
با تشكر از شما
12- جناب آقاي طاهايي
استاندار محترم مازندران
با سلام
با توجه به اينكه مازندران در دو زمينه كشاورزي و گردشگري در كشور قطب مي‌باشد لطفاً بفرماييد آيا سندي براي توسعه و بهره‌مندي از اين دو بخش تدوين شده است. چنانچه اين سند تدوين شده است در خصوص فعاليت‌هاي انجام شده در چارچوب اين سند را اعلام بفرماييد.
سند ملی توسعه کشاورزی استان مازندران در چهارچوب سند ملی توسعه بخش کشاورزی کشور تهیه گردیده است. در این سند، پس از تبیین وضع موجود بخش کشاورزی و منابع طبیعی، برنامه توسعه بخش مشخص گردیده است. مهم ترین فعالیت های انجام شده در راستای این سند به شرح ذیل می باشد:
تجهیز و نوسازی اراضی سنتی؛ توسعه شبکه آبیاری تحت فشار؛ اجرای طرح های کوچک تامین آب؛ احداث و بهسازی کانال های آبیاری عمومی؛ احداث و مرمت جاده های دسترسی به مزارع؛ اصلاح و بهسازی باغات موجود و توسعه باغات در اراضی شیب دار؛ آموزش و ترویج یافته های جدید کشاورزی؛ توسعه تحقیقات بخش کشاورزی و تولید واریته های جدید محصولات کشاورزی به ویژه برنج ....

پاسخ به سئوالات حوزه معاونت عمرانی
• جناب استاندار :
وقتي كه از كيلومتر 8 جاده قائمشهر وارد ساري مي شويم چپ و راست پرو‍ژه هاي عمراني دولتي در دست احداث رو مي بينيم چرا ساري اين همه امكانات دارد درحالي كه در شرق مازندران واقع شده است آيا اين دولت عدالت محور احمدي نژاد است كه امكانات دولتي در شهري در شرق مازندران ريخته شود
جواب :تمامی شهرهای استان به یک نسبت از سهمیه استانی استفاده خواهند نمود ولی شرق مازندران به دلیل اینکه از تعداد شهرستان و شهر و شهرداریهای بیشتری برخوردار می باشد و به سبب تراکم جمعیت و فاصله اندک بین شهرها ، به نظر می آید که از تراکم بیشتر پروژه های دولتی برخوردار است که در واقع تمامی شهرستانها بر اساس شاخص توزیع از حقوق یکسان بهره مند می باشند.
• جناب آقای استاندار من شما را بهترین استاندار مازندران تاکنون دیده ام بعنوان یک ساروی از شما تشکر می کنم در توسعه فرودگاه ساری بسیار کوشا بودید چرا که یکی از محور های توسعه استان همین فرودگاه است . جنابعالی در سال گذشته کار های زیادی انجام دادید من نمی خواهم استانداران قبلی را به کم کاری متهم کنم ولی وجود حضرتعالی در این استان تا کنون منشاء خیر و برکات زیادی بود . تملق هم نمی کنم بعنوان یک شهروند از شما تشکر می کنم . در اینجا لازم می دانم از کلیه مدیرانی که در جهت رشد و توسعه این استان گام بر می دارند نیز تشکر کنم خصوصا نمایندگان محترم که سخت در تلاشند تا به مدیران استانی کمک کنند . جناب آقای استاندار در شهرستان ساری شهرداری هم نیاز به کمک دارد و هم شهردار ساری باید به سوالات زیادی پاسخ دهد که نه تنها از این امر سر باز می زند بلکه با تکیه بر پشتوانه هایش فشار زیادی را بر ما وارد می سازد . پیشنهاد می کنم یک روز خو دتان و یا اینکه نماینده ای به این اداره بفرستید تا در یک روز کاری شاهد باشید که در دریافتها (ساختمانی و اخذ مجوز و انتقالات و....)چگونه با عامه مردم برخورد می شود و مردم در بین شورا و شهرداری برای گرفتن اندک مبلغی تخفیف چه کارها که نمیکنند. البته برای کسانی که .... هر چه بخواهند می کنند . نمی دانم که جنابعالی چقدر از مزایای کارکنان شهرداری واقف هستید ... ادامه نمی دهم . فقط می خواهم به شهردار و شهرداری ساری تذکر لازم در این خصوص بدهید . ما مردمی هستیم که هروقت ما خواستید در خدمت شما هستیم چون نظام را قبول داریم و تا پای جان هم می ایستیم و دعوت شما مدیران نظام را هم با جان و دل می پذیریم . بنده عملکرد شهردار ساری را نقد می کنم و نه شخصیت ایشان .
جواب :با تشکر از اطلاع رسانی این شهروند محترم دستور پیگیری و بررسی لازم و رفع مشکل را صادر نموده ام.
• موردی که بنده قصد بیان ان را دارم شاید به ظاهر مسئله ساده ای باشد منتهی به شهرداری و شورای شهر و به هر مسئولی که فکر می کردیم شاید این موضوع به نحوی به او مربوط باشد در میان گذاشتیم .ولی ظاهرا چیزی که برای اقایان اهمیت ندارد مشکلات قشر پایین جامعه است. پل عابر پیاده روبروی بیمارستان نیمه شعبان مدت دو سالی است که مورد بهره برداری قرار میگیرد. واقعا بهت اور است که چطور این پل را از پیمانکار تحویل گرفته اند.واقعا اگر مسئولی به خودش زحمت دهد یک بار از روی این پل عبور کند دقیقا متوجه خواهد شد که من چه میگویم.پایه های پل با فاصله روی زمین نصب شده و انواع تیغه ها از گوشه و کنار پل بیرون زده و در بعضی قسمتها پایه پله ها به صورت ورقه به صورت عرضی در فضا رها شده است و حالت خطر ناکی دارد.مهمتر از هم

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهروند درجه 4 3 ارديبهشت 1389
اقای استاندار اگر ما مازنی ها محور توسعه نخواهیم و فقط به سرا غ رشد اقتصادی با جهش ان که منجر به تولید و اشتغال باشد با ید سراغ کدام دستگاه حکومتی در استان که مسئول واقعی مثل بخش واقعی اقتصاد باشد برویم تا مارابه فعالیتهای زیر زمینی و زیر میزی رهنمود ننمایند لطفا کلیشه ای با تدوین برنامه عریض و طویل پاسخ نفر مایید چون در کلاس من شهروند درجه چهار نیست
مطلع 3 ارديبهشت 1389
اقای استاندار شنیدم و پرس و جو کردم و به یقین رسیدم که حضرتعالی در تمام جلسات کار شناسی استاندار ی بیشتر محور بحث بجای نکات علمی و چاره جویی مشکلات و برنامه ا ی باشد درس اخلاق میپردازید از جنابعالی بعید است با این سوابق اجرایی در این ایام پایانی خدمت به جنین روش هایی که جایگاه ان استانداری نیست رو اورید لطفا به اصل ماموریت و وظابف خود که در مقابل این ملت مسول هستید بپردازید
نا شناس 3 ارديبهشت 1389
با تشكر از استاندار محترم و شمال نيوز - (محمد از بابل)
نا شناس 3 ارديبهشت 1389
چرا از دفن متجاوزان در چند متری سردار شهید بصیر پاسخگو نیست؟؟؟؟
نا شناس 3 ارديبهشت 1389
نهر آب در مسیر راهبند ساری حتی از نظر استاندار محترم ارزش جواب دادن را نداشت روی هم رفته دست استاندار درد نکند لااقل به عمده سوالات پاسخ داده است ولی محض رضای خدا حد اقل در حد ارسال یک نماینده بسنده کنند و به این موضوع مهم و انسانی رسیدگی نمایند قبلا از مسول سایت ارزشمند شمال نیوز کمال تشکر و امتنان را داریم و از ایشان هم میخواهیم به هر طریقی که خود می دانند در مورد این موضوع پیگیری نمایند . چون این مسیر در دوفصل بی آب است و از لحاظ بهداشتی کاملا نا منسب است.
نا شناس 3 ارديبهشت 1389
دو هفته ما را سرکار گذاشتید برای این جواب های کلیشه ای!؟ ای کاش به همه سوالات بصورت شفاف و منطقی تری جواب می دادند. لطفا منعکس کنید
نا شناس 4 ارديبهشت 1389
چرا به نامه سیاسی آقای قربان پور کاندیدای سابق مجلس هشتم ساری پاسخ نداده اند ؟
دوستدار شما 4 ارديبهشت 1389
شمال نيوز با سلام اول فكر مي كردم اين ابتكار شما در راستاي احترام به مردم و پاسخگو كردن مسئولين دولتي كار خوبي است . ولي يادم است مجتبي زارعي انچه برنفعش بود جواب داد و از طريق سايت شما خودش را رابينهود مازندران معرفي كرد و مفت و مجاني ما كاربران را به سر كار گذاشتيد . حالا هم اقاي طاهائي مردم را سر كار گذاشت .انچه مورد نظرشان بود جواب دادند . ان هم خودش حتي يك خط را جواب نداد . پرسشهاي اساسي و سياسي را جواب ندادند . اين يعني بي احترامي به كاربران ، لطفا تعطيلش كنيد . خودت و سايتت را خراب نكن . بگذار همين مقدار اعتماد كه باقي است حفظ شود .
عباس 4 ارديبهشت 1389
با سلام خدمت استاندار محترم ، امیدواریم که این حرکت خوب که به ابنکار سایت شمال نیوز انجام شده ادامه یابد .
جناب مهندس طاهایی عزیز ، بخش کشاورزی استان نیاز به توجه بیشتری دارد ، لطفا به گزارشات اکتفا نفرمایید .
نا شناس 4 ارديبهشت 1389
با عرض سلام و وقت بخير
حضرتعالي و هيات همراه در يادواره شهيد كشوري در كياكلا قول داده بوديد كياكلا به شهرستان سيمرغ تبديل شود اين كار در چه مرحله اي قرار دارد باتشكر از زحمات شما
شهروند زرگرمحله 4 ارديبهشت 1389
با سلام چرا در خصوص سوالات بحق شوراي شهر زرگرمحله پاسخ نداده ايد و چرا گزينشي پاسخ مي دهد آنجا كه صحبت از مشكلات مردم و كم كارائي مسئولان استاني است براحتي از آن عبور مي كنيد منتظر پاسخ به سولات شوراي شهر زرگرمحله كه در خيلي از سايتها تحت عنوان استمداد شوراي شهر زرگرمحله از شما بود پهستيم
نا شناس 4 ارديبهشت 1389
در مورد پالایشگاه اقای استاندار نمی دانید بدون جهت حواب ندهید اقای مدیر عامل نفت کیاسر حکم جلب وی صادر شده میلیاردها تومان بدهی دارد اسناد مردم را گرفته پول گرفته و نداده شما و استان را بازی داده و دفتریکه در خیابان فدک داره استیجاری میباشه و مالک ان به بانک مسکن بدهکاره هنوز پول افطاری که به اقایان داده نداده است و خیلی چیزها و گوش به زنگ باش زمین منابع طبیعی را به ایشون ندهند وگرنه ان را هاپولی میکنه و چرا شما عذرش را نمی خواهید و تازه به دانشگاه تهران بابت نوشتن گزارش تفصیلی بدهکاره و اقایانی که دارای سوابق بودند از کنارش رفتند و چند نفر بیسواد در کنارشند و ادعا خدایی میکنند
نا شناس 4 ارديبهشت 1389
در مورد مشكلات منطقه پشت كوه وچهاردانگه وروستاي اراء كه آشغال ساري به اين منطقه آورده مي‌شود كسي پاسخ گو نيست.
نا شناس 4 ارديبهشت 1389
آقای رمدانی! این شمال نیوز است یا وبلاگ شخصی استاندار!؟ رسمش نبود با شعور مخاطبانتان بازی کنید.
یکی از بچه های وبلاگ بچه های سفید کوه اراء09127466091 4 ارديبهشت 1389
سلام جناب آقای مهندس طاهایی
ایکاش روزی میشد که شما را در روستای اراء ببینیم
ما منتظر پاسختان هستم
نصيري 5 ارديبهشت 1389
دربين مردم استان قزوين خيلي محبوب هستي عملكرد مثبت شما در اين استان در ياد و خاطره ها باقي ميماند راستي چرا با اين همه طرفدار و محبوبيت از اين استان رفتي
امیر 5 ارديبهشت 1389
با سلام خدمت استاندار
آیا واقعا شما از آقای تورنگ حمایت می کنید ؟
yaser Abady 5 ارديبهشت 1389
آقای استاندارمحبوب .مردمی؛ سلام
مردم روستای پروریج آبادبخش کلیجانرستاق شهرستان ساری
ازنعمت آب آشامیدنی سالم رنج میبرند.البته امسال بارش خوب بودولی سالهای قبل مشکل داشتیم
توربه خدابه دادمردم برسید
جبار مهدی پور 5 ارديبهشت 1389
می خواستم بدانم اصلا آقای استاندار می دانند در مورد کدام شهرستان با ایشان صحبت کردم ! (((جواب:پروژه های راهسازی در شهرستان نکـا :
پروژه راهسازی نکا با همت اداره کل راه و ترابری انجام شده و یا در دست اقدام است و به دلیل وضعیت نامناسب منطقه به لحاظ آب وهوایی، ...))) آیا ایشان اصلا می دانند شهرستان نکا و بخش هزار جریب نکا در کدام منطقه استان قرار دارند که این گونه جواب بنده را داده اند , آیا پروژه هایی که در بخش مرکزی نکا قرار دارند به خاطر شرایط جوی متوقف شده آیا این گفته ایشان با عقل جور در می آید آیا اینکه کمربندی شهر نکا بعد از چندین سال هنوز به همان صورت است و مسئولین زیر دست ایشان کمبود بودجه را بهانه می کنند به خاطر شرایط جوی است , در بخش دوم صحبتم ((...و در مورد طرح کریدور در شهرستان نکا با آن همه توجیه اقتصادی در شهرستان نکا قرار است در بهشهر احداث شود که اجرایی شدن آن در شهرستان نکا به خاطر ...)) که از اجرای طرح مشابهی به طرح کریدور در هزارجریب نکا درخواست کردم آیا ایشان اصلا به حرف من توجهی کردند !!!! جالب است بنده درخواست جاده ی بین استانی در منطقه هزارجریب را می کنم آن وقت آقای استاندار مشخصات یک طرح دیگر را برای من می گویند!!
محمدرضا 5 ارديبهشت 1389
جناب آقای استاندار- در روز جمعه که به زیراب عزیمت نمو.ده اید نامه ای را به همراهتان دادم . 3 برادر هستیم که همه بدون مسکن و مستاجر قطعه زمینی را با هزاران رنج و مشقت بصورت شراکت خریداری نموده که هنوز داریم قسط آنرا پرداخت می کنیم و اکنون با وام صندوق مهر میخواهیم به امید خداوند احداث بنا نماییم ولی هزینه سنگین نظام مهندسی و شهرداری که تاکنون بالغ بر 35000000 ریال هزینه شده است دستمون خالی خالی شده است با عنایت به سخنان رییس جمهور محترم بر عزم دولت بر خانه دار شدن جوانان استدعا دارم دستور فرمایید از پرداخت الباقی هزینه شهرداری و نظام مهندسی ما را معاف بدارید . درخواست اینجانبان نزد رییس دفتر حضرتعالی موجود می باشد .
abbas 5 ارديبهشت 1389
جناب آقاي مهندس طاهايي
استاندار محترم استان مازندران

با سلام و احترام
ضمن تشكر و قدرداني از زحمات جنابعالي و همكاران محترم، در خصوص مصوبه دولت محترم با موضوع "آيين نامه اعطاي تسهيلات به كاركنان دستگاههاي اجرايي متقاضي انتقال از شهر تهران" به استحضار مي رساند:
بر اساس ماده 16 آيين نامه، {استانداران مسئول اجراي اين آئين نامه و ساماندهي نيروهاي انتقالي مي باشند} همچنين بر اساس ماده 14 آيين نامه مذكور {کارمندان نهادهاي عمومي غير دولتي منوط به اينکه به يکي از واحد‌هاي تابع يا وابسته به دستگاه متبوع در شهرستان‌ها منتقل شوند، از محل اعتبارات دستگاه متبوع از مزاياي اين آيين‌نامه برخوردار خواهند شد} با توجه به اينكه برخي نهادهاي عمومي غير دولتي در شهرستان ها واحد متناظر ندارند، آيا امكان تقاضا از استاندار محترم براي جايابي وجود دارد؟ با تشكر و آرزوي موفقيت روز افزون.

نا شناس 6 ارديبهشت 1389
آقای مهندس طاهایی الحمدالله به جوانی بر گشتید مثل جوانهایی حرف می زنید که نشان بدهید در سی سال گذشته هیچ نقشی در پیشرفت ویا پسرفت استان نداشتید آقای مهندس به وجدان خودتان پناه برید به نظر نمی رسد پست استانداری ارزش از دست دادن دوستان قدیمی مردان انقلاب و جنگ را داشته باشد. با پاسخ خودتان نشان دادید سنگی را که حضرتعالی و مرحوم مجد آرا و دیگر دوستا نتان در این استان گذاشتید استان را به سمت نادرست توسعه سوق دادید. هر چند بنده اینگونه فکر نمی کنم وبرای همه دولتهای عزیز کشور همیشه سر فراز جمهوری اسلامی ایران احترام خاصی قائلم و زحمات تک تک آنها را در استان مشاهده کرده وبه عنوان یک مازندرانی خواهشم از شما این است که نوشته های دیگران را پاک نکنید ما هرگز وارث خرابیهای دهه های قبلی نبودیم سعی شود توپ را در زمین دیگران نیاندازیم اگر واقعا می توانی برای این مردم عزیز کاری انجام دهیم چه خوب وگرنه بعنوان شیعه علی این جرات را داشته به صراحت بگو ییم ظرفیت ما همین است و بس.آقای مهندس طاهایی عزیز حضرت عباسی اگر درصدی صادق و با خودمان رو راست باشیم می بینیم چقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جز در بعد فرهنگی ارائه خدمت کرد .درست است که مادر مازندران در اوایل انقلاب به لحظ برخی ملاحظات زیست میحیطی مشکل داشتیم ولی خدماتی مثل سد میجران ،سد سلیمان تنگه و.... شهرکهای صنعتی ،راههای مواصلاتی،توسعه دانشگا هها ی پزشکی مازندران ،بابل ،فرودگاهها و هزاران طرها و پروزه های خرد و درشت علیرغم مشکلات عدیدهای مثل جنگ و آثار ناشی از آن که هنوز آثار آن در زندگی ما مثل روز روشن است .خواهش نهایی شهروند مازندرانی این است آقای طاهایی باتاسی از فرمان پیر مرشد مان کمر همت را بسته بدون حاکم و محکوم دیگران زمینه صالحات و باقیات را فراهم نمایییم وکاری نکنیم با از دست دادن فرصت خدمت همین سئوالی که امروز در ذهن بسیاری است که آقای طاهایی که امروزه نیست پس دیروز چه کرد. ودر بیان حقایق خدارا در نظر بگیریم و انرزیی خودمان را صف محکوم کردن دیگران نکنیم چو نکه زیاد فر صت برای جبران زمان از دست رفته نداریم و با ارسال موج امیدواری و مثبت همه را برای خدمت برتر تحریص نماییم.
سعيد آقا 6 ارديبهشت 1389
آقاي مهندس طاهايي
از نظر لطف حضرتعالي و شمال نيوز به ما روستاييان بسيار سپاسگذاريم.ما كه گفتيم شما يك روز كاري (24ساعت) با مسئولين استان به اراء تشريف بياوريد بدون هيچ تشريفات .بعيد ميدانم برايتان خوشايند باشد.حتما تشريف بياوريد.
مشكلات ما هم باشد براي خودمان
ميسازيم و ميسوزيم و از شما با جان و دل حمايت ميكنيم. كور بشه چشم حسود و بخيل كه نميتونه ببينه.فعلا بجاي اينكه شما مشكل ما را حل كنيد ،روستاي اراء مشكلات شما را حل ميكند:
1-زباله هاي استان را تا ميتوانيد براي ما بياوريد ،با جان و دل پذيرا هستيم .چرا كه نه ! بزرگترين چالش استانتان را منطقه ي ما حل كرد .
2- به اسم زمين هاي روستاي اراء پز پالايشگاه نفت مازندران را ميدهيد.خدا نكند كه از پالايشگاه از شما سوال شود جوابهايتان چند پهلو است و نامفهوم.چرا راحت با ولي نعمت هايتان صحبت نميكنيد.چرا فرماندارتان به خود اجازه ميدهد بگويد ما در منطقه ي باجان كياسر زمين جهت پالايشگاه تهيه كرده ايم و زمينهاي روستاي اراء را لم يزرع خوانده اند؟! لطفا منطقه ي با جان كياسر را زودتر معرفي كنند تا ما هم بدانيم اين كوير لم يزرع كجاست ؟
ايرادي هم ندارد پالايشگاهتان را نيز در اراء بزنيد.اراء و ارائي با جان و دل پشتيبان شماست و از شما حمايت ميكند.كور شود هر آنكه نتواند ديد.
و مشكل آب روستاي اراء انشاءا... حل ميشود.اصلا حل نشود بهتر است زيرا با بودن زباله ها در چند ده متري اراء و بوي تعفن و....و آمدن پالايشگاه به منطقه ي اراءكسي ديگر جرات ماندن در روستا را نخواهد داشت. مشكلات روستاي اراء را به خير و مسئولان را به سلامت!
ببخشيد كه نيامده وارث فقر به ارث رسيده از دهه هاي گذشته هستيد،كاش ما زبان به دهان ميگرفتيم و سر شما را به درد نمي آورديم.تقصير خودتان است!اگر زمين ورزشي اراء را كه 16 سال است چشم انتظار بودجه ميباشد را راه مي انداختيد ما الان داشتيم ورزش ميكرديم نه اينكه وقت حضرتعالي را بگيريم و از استعداد سوزيمان بگو ييم .
براي شما و تيمتان آرزوي موفقيت دارم.
سعيد 7 ارديبهشت 1389
استاندار پاسخ دهد چرا ساعتها نشسته و به غم رفته تا در انجا با سرمايه گذاري ميلياردي مجتمع فرهنگي و اقامتي طلاب ايجاد كند.چرا همين پروژه را در مازندران نمي سازد تا طلاب به اينجا بيايند.استاندار پاسخ دهد چرا ميايوني هزينه شده تا مسئولان كارشان را تعطيل كنند و به غم بروند .ان هم بي نتيجه.دهها ماشين دولتي،حق ماموريت،رستوران،شام ....و كار مضاعف.
نا شناس 7 ارديبهشت 1389
سلام بر استاندار معزز استان مازندران

ما حدود سه سالی هست که عضو تعاونی مسکن مهر شهرستان قائمشهر هستیم مبلغ سه میلیون تومان پول پرداخت نمودیم متا سفانه هیچ گونه اقدامی در شهرستان قائمشهر صورت نگرفته حتی زمینش هم مشخص نشده جناب مهندس طاهایی از شما مسول ارشد استان تقا ضا داریم حتما به این موضوع رسیدگی جدی شود منتظر دستور شما هستیم
نا شناس 8 ارديبهشت 1389
برادر ارزشی سرور گرامی جناب آقای مهندس طاهایی استاندار محبوب و بزرگوار
با سلام و احترام ، جلسه هم اندیشی سیاسی در استانداری مازندران 28/11/88 در محضر حضرتعالی ، معاون محترم سیاسی وبا حضور احزاب ، بدون حضور رجال سیاسی مستقل برگزار گردید . آیا فقط احزاب فعال سیاسی هستند ؟ پس جایگاه نخبگان سیاسی مستقل و متعهد با همت و کار مضاعف که وابستگی حزبی و جناحی نداشته اما توانایی نوآوری و شکوفایی دارند ، کجاست ؟ آیا معاونتهای محترم سیاسی فرمانداری ، استانداری و صدا و سیما نخبگان سیاسی مستقل و قانونگرا که مورد تایید شورای نگهبان می باشند را هدایت و حمایت خواهند نمود؟
خواهشمندم ضمن بازخوانی بیانیه ها و سابقه حضورسیاسی اینجانب از آرشیو سایت شمال نیوزبعنوان یک رجال سیاسی قانونی ، رهنمود عنایت فرمایید تا چراغ راه آینده باشد . ما می توانیم و گوش به فرمان رهبرفرزانه انقلابیم .با تشکر از شما و اصحاب رسانه و مطبوعات- جعفر قربان پورکاندیدای مجلس هشتم از ساری و ...
يك روستاي ساده 8 ارديبهشت 1389
بسيار از اين نمايشتان كه شما، شمال نيوز و شخص استاندار به راه انداختيد و در مقابل انبوه سوالاتي كه پاسخ نداديد متاسفم

شما استانداري كه روستايي ها را اينقدر به حساب نياورديد

كه بجاي پاسخ به سوالشان در جاي ديگر از صحبتتان خيلي محترمانه آب پاكي را در دستشان ريختيد

ما دردمان را به رئيس جمهور محترم مي گوييم
منتظر برخورد كوبنده احمدي نژادي باشيد آقاي بيلان كاري

پالايشگاه توي سرتان بخورد كه حتي از جواب عاجزيد

نا شناس 10 ارديبهشت 1389
با تشکر از روابط عمومی استاندار از پاسخ به سوالات
نا شناس 11 ارديبهشت 1389
اقای استاندارامتیازجدیدتبدیل وضعیت قراردادیها استانداری به پیمانی مشمول اندیشه های خداپسندانه حضرتعالی است امادست اندرکارهای شمابدون رعایت قواعد پسندیده اداری طوری عمل کردند که شائبه فامیل بازی واشنابازی وتبعیض دران دیده میشودکسانی کهسابقه بیشتری داشتندگاها بافاصله ده سال بامدرک دانشگاهی جاماندند لطفا برای جلوگیری بی عدالتی وسواستفاده ازاعتماد شماشخصا پیگیری بفرمایید
نا شناس 12 ارديبهشت 1389
طرح آمایش سرزمین .بهره مندی ازمنابع پرانرژی منابع انسانی.بهره مندی ازسرمایه های انسانی.که اصلی ترین مولفه ژئوپولتیک مازندران میباشدچه جایگاهی دربرنامه تان دارند
حميد 12 ارديبهشت 1389
جواب:وضعیت احداث پالایشگاه سـاری :
درخصوص احداث پالایشگاه نفت ساری ، سرمایه گذار آن مشخص شده است و تمامی مجوزهای ساخت و امور مربوط به آن نیز گرفته شده است و سرمایه گذار آن نیز منتظر تسهیلات مربوط به آن میباشد تا امور اجرایی پروژه شروع به کار شود.
آخه اينم شد جواب آقاي استاندار؟
همکاری از استانداری 18 ارديبهشت 1389
همکار محترم
جناب آقای استاندار
ضمن عرض سلام و خسته نباشید عرضی خدمتتان داشتم.
از این که برنامه ای برای همکاران تدارک دیده اید که با شما مشکلات خود را درمیان بگذارند سپاسگذارم.اما شما به همکارانتان فرمودید اگه راجع به کار و مسائل شغلی مشکلی داشتند به شما مراجعه نکنند خب یک همکار غیر از مسائل شغلی چه کاری ممکن هست با استاندار داشته باشد؟ در ثانی شما بر مسائل دورو برتان اشراف دارید که حق و ناحق در میان است کجای دنیا رسم است که کارمندی با بیست و چند سال سابقه قرارداری با همه مشکلات استخدام نشود و یک کارمند با سابقه صفر کیلومتر دو سه ساله استخدام شود در صورتی که دارای شرایط شغالی یکسان هستند اگر این اسمش بی عدالتی نیست پس چیست ؟آیا از اطرافیان خود مطمئن هستید که اطلاعات درست به شما میدهند؟!!!!؟؟
من که بعید میدانم که شما با این سابقه طولانی بدانید و دست روی دست بگذارید .ما عضو هیچ گروه و فرقه ای نیستیم ما فقط عدالت را میخواهیم و بس.
منتظر لطف جنابعالی و پاسختان هستم.
رضا 19 ارديبهشت 1389
جناب آقاي استاندار
با عرض سلام خدمت شما
پروژه ي خانه ي علم در بهشهر به كجا رسيده است و چه زماني به پايان خواهد رسيد. احداث كريدور شمال جنوب كه اهميت بسيار زيادي دارد چه زماني شروع مي شود.
شهرستان بهشهر قابليت هاي بسيار زيادي در زمينه گردشگري دارد براي گردشگري اين شهرستان چه اقداماتي در دستور كار داريد. از چندين سال قبل بحث هاي زيادي مبني بر احداث تله كابين در بهشهر وجود دارد. مي خواهم بدانم كه آيا تله كابين در بهشهر احداث مي شود يا خير؟
با تشكر
محس صفکیش 13 خرداد 1389
مدیریت محترم شما نیوز
با احترام باستحضار می رساند استان مازندران یکی از استانهای زر خیز می اشد با مردمانی پرتوان و باهوش و عقلامه مند
ما باید به این نکته توجه داشته باشم که با بر نامه ریزی می توان مشکلات راحل نماییم تا بصورت بهم ریختگی باشد هیچ وقت نخواهیم توانست بهره مند شویم
استانداری باید برنامه ریزی داشته باشد و مجموعه استان خود دسته بندی کند به کمک افراد خلاق و پرتوان دور از هر گونه جوی اقدام نماید .
مثلا ً در منطقه جزیره میانکاله بندری به نام بندر امیر آباد تأسیس شده که بسیار کار والائی می باشد در جوار این بندر روستایی وجود به نام زاغمرز که اگر در پیرامون روستای زاغمر ز توجه فرمائید این روستا با مردمانی پرتلاش و با همت و زحمت کش . آب این روستا از طریق شهر ستان نکا با چه زحمتی تأمین می شود ولی متأسفانه آب مصرفی به علت نداشتن سیستم و لوله کشی فرسوده روستای زاغمرز به هدر رفته و مردم آن دیار همیشه مشکل آب آشامیدنی دارند .
روستای زاغمرز دارای امکانات بالقوه در کشاورزی و دامپروری می باشد و همچنین در کنار بندر امیر آباد و مرداب لپو و جزیره میانکاله این موقیعیت بسیار مهم می باشد که میتوان روستای زاغمرز و روستاهای وابسته به آن را تعریف نمود و یک شهر کشاوورز و دامپروری با توجه به کارخانجات تبدیلی نمود چون موقعیت استراتژی دارد ولی متأسفانه بعنوان یک نقطه دور افتاد نگاه می شود . خواهشمند است به سمع دست اندرکاران محترم برسانید شعار بنده فقط برنامه ریزی درسطح استان می باشد .
وهمچنین می توان از نظر مال هم از مردم کمک گرفت مالیات ها یی برنامه ریزی نمود با مقدار اندک وقتی همه کمک کنند . به آن نقطه که می خواهیم برسیم خواهیم رسید . باتشکر
محبوب ساروی 31 تير 1389
سلام استاندار بسیجی،خدا قوت
"انا لا نظیع اجر من احسن عملا"
علي همتي 19 مرداد 1389
بد نيست استاندار محترم مازندران از طريق فرمانداران بر عملكرد دهداران استان ازجمله روستاي سنگ تجن نوشهر بخاطر دادن مجوزهاي بي مورد ساخت وساز نظارتي داشته باشند .چون بنا بر قوانين ومقررات مجوز ساخت به زمينهاي كمتر از 150 متر تعلق نمي گيرد وبرخي از آنها در موقع ساخت شبيه خانه هاي حلبي آباد است .
ع.ر 30 شهريور 1389
سلام.از استاندارر بخواهید با همرههی نمایندگان ساری به فکر احداث دانشگاه صنعتی در ساری باشند.با توجه به اینکه دانشگاه مازندران هم در ساری نیست وجود یک دانشگاه صنعتی در ساری احساس می شود.باتشکر از تلاشهای شما.
صفایی 7 آذر 1390
جناب آقای مهندس طاهائی لطفا بفرمائید
1-روستای زاغمرز کی به دهستان تبدیل خواهد شد .
2- جاده نکا زاغمرز کی بصورت فعال شروع بکار خواهد کرد
3- فاضلاب روستای زاغمرز کی بصورت فعال به اتمام خواهد رسید
4- نقشه جامع روستای زاغمرز کی به تدوین خواهد رسید
5 - بین روستای زاغمرز و بندر امیر آباد کی باهم دیگر از نظر یک روستای بندی فعال خواهد شد .
این روستا با ابعاد وسیع و مردمان زحمت کش کی از نظر فرهنگی غنی خواهد شد
روستای زاغمرز نیاز مبرم به کمک دولتمردان می باشد .التماس دعا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.